Vill du få en spark i baken då det gäller din marknadsföring? Svara på de här frågorna och sänd in dem till mig om du vill ha feedback. (info@celma.fi)

HÅLL DETTA I MINNET NÄR DU SVARAR PÅ FRÅGORNA:
-Är det någon som skulle vara en krävande kund så är det du!

1. Företagsnamn och kontaktuppgifter (adress, hemsida, tfn, e-post)

2. Varför köper kunderna av dig?
(tänk så här: om du skulle ha en båtfirma och sälja en båt – så köper kunderna av dig för att de vill vara på sjön, umgås med vänner, segla jorden runt, ge barnen naturupplevelser, fiska, motioner och bad. Må bra, hitta lugnet etc.)
Friskvård: de vill känna sig unga, ha en frisk och stark kropp. Må bra. Det vill INTE ha ont.

Så fundera i den här banan och VÅGA tänk längre än att de vill ha en ny frisyr, en produkt, en tjänst. TÄNK VARFÖR. Vad ger din produkt i slutändan?

3. Vad är det som kunderna kan köpa av dig?
Lista alla produkter och tjänster. Tänk på ditt svar ovan!

4. Hur ser din favoritkund ut? Lista tre – fyra olika, men försök ända täcka alla kunder så ingen blir stött.

Tex. CELMAS favoritkunder
#1 En nyföretagare som tagit det första steget till att starta företaget. (föreläsning, hemsida, logo, annonser, strategi och planering)
#2 En företagare som funnits några år, men inser att hen behöver förnya sitt material och satsa mera på sin synlighet
#3 Företag, föreningar och klubbar som insett att de behöver mera kunskaper inom ämnet marknadsföring. (workshop och föreläsningar)
#4 Ungdomar som vill lära sig om företagande, marknadsföring och synlighet.

5. VAD ÄR DITT BÄSTA RÅD TILL DIN KUND?

Kommentera