Sälj inte borren, sälj inte hålet – sälj känslan av att ha ett hål.

Då jag föreläser  lyfter jag upp tanken med att sälja känslan, känslan som kunden får när hen konsumerat din produkt. Emotional branding. Produkten ska inte vara i fokus. Det är känslan som ska vara i fokus.

Det är inte alltid så lätt att gå utanför boxen och fundera på strategin i sin marknadsföring. I dagens ”jantesamhälle” så är vi ju livrädda för att göra fel. Tänk om någon skulle skratta åt mitt sätt att marknadsföra min produkt. Eller om jag skulle misslyckas. Vara oseriös. Bryta mot osynliga lagar.

Öh?

Nåja, tanken bakom de flesta marknadsföringsinsatser är ju nog att väcka uppmärksamhet. Det är ju så man når ut med sitt budskap. Vi har svårt att nå ut idag, för vi översvämmas med information, reklam och en massa budskap. Därför är det så viktigt att vi lär oss att använda orden rätt, våga vara kreativa och komma loss ur de gamla vanorna vi har, samt det traditionella tänket.

Våga vara annorlunda, våga nå ut, våga vara kreativ. Lyssna till ditt inre barn.

Bästa sättet att förnya sig är att svänga sig upp och ner, skrota alla gamla tankar och funderingar.  Ta in nya, fräscha och kreativa tankar.

Jag kommer gärna och svänger dig upp och ner om du har behov av hjälp.

heart

 

Kommentera