Fick en tankeställare idag. Har nämligen fått frågan vad som varit mina mest lyckade marknadsföringsuppdrag av två olika personer den senaste tiden. Tja, vad svarar man på det? Det är ganska svårt att säga vad som varit mest lyckat – men jag skulle kunna svara så här:

Mina kunder är oftast småföretagare som behöver hjälp med att få sin produkt synlig. De är superduktiga på att producera sin produkt, men saknar oftast de rätta verktygen för att få fram sitt budskap och hitta sin målgrupp. Att synas på rätt ställe vid rätt tidpunkt.  Om jag sen efteråt kan se att de kan sköta sin egen marknadsföring  (då de har fått det ”rätta tänket” och verktyg) – då kan jag säga att det är de absolut mest lyckade uppdragen.

För trots att jag inte har utbildat mig till pedagog så har jag hittat glädjen i att lära andra. Att få ge verktygen. Att få tipsa och trixa. Att få brainstorma tillsammans med kunden. Få dem att våga visa upp sig själv. Att våga berätta med stolthet om sin produkt och sig själv. Att satsa på kvalitet. Att våga vara unik. De kunder som vågar göra det, och vågar hitta på egna saker – de är mina bästa uppdrag. De är jag stolta över.

customer

 

 

Kommentera