Hur unik är du?

Vad är det som gör att kunden kommer att välja just din produkt? Att hen inte väljer konkurrentens? Som företagare är det viktigt att våga vara lite annorlunda. Unik.  Men att skryta över sina kunskaper kvävs till stor del av jantelagen. För att vara på den säkra sidan och inte visa att ”vi tror vi är bättre än någon annan” väljer vi ofta att lyfta upp våra kunskaper och produkter som alla andra gör..

Vi måste våga gå utanför boxen ibland. Lyfta fram styrkor, speciellt om produkten är en tjänst. Priset är egentligen inte alltid det viktigaste – det är specialiteten som säljer. Upplevelsen kunder får av produkten.

Att lyfta fram referenser och kundkommentarer är ett bra sätt att utöka trovärdigheten och underlättar nya kunders val.

Du kan fråga dina tidigare kunder varför de anlitat dig och  upplevelsen av servicen du levererat.  Vilka saker kunde du ha gjort bättre? Är kunden villig att hänvisa nya kunder till dig?
Ifall kunden endast svarar att du erbjudit god service kan du be dem vidareutveckla svaret med hur de uppfattar god service och vad den gav deras företag.

Svaren du får skall inte gömmas i en mapp i ditt kontor, nej – de skall skrivas ner på din webbsida för eventuella nya kunder att läsa. Du är bättre än andra, du är unik. Våga lyfta fram det.

..

okej, du som nu läst detta blogginlägg kommer troligtvis att surfa vidare på min webbsida och söka efter mina kundsvar. hmmm… ärligt. Jag har inte noterat dem ännu på min webbsida – men det skall jag ta tag i snart 🙂 Jag har fått fina kommentarer av mina kunder och dessa borde även du få ta del av.

#blogg100 #dag26

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *