Ditt varumärke blir något som människorna runt omkring förknippar med dina värden.  Det blir din identitet. Det blir det som du erbjuder. Som du står för. Som du levererar. Ditt varumärke består av din affärsidé, din kultur, ditt ledarskap och ditt kommunikationsmaterial ihopflätat. Det är med andra ord de materiella och de psykologiska egenskaperna tillsammans.

Materialla saker är logotyp, visitkort, produktförpackningar, affischer, hemsida etc. Psykologiska egenskaper är definitionen av hur stark och framgångsrik du har bestämt dig att bli.

Hur gör man då? Hur bygger man upp det?

För det första: en bra plan och analys av marknaden och vad du klarar av själv. Enhetlighet. Upprepanden.

Ditt företag: fundera på hur du skall jobba? Vad är själen i företaget? Hur beter du dig mot andra?

Vilka värden står du för? Är du öppen, ärlig, kreativ, effektiv? Klarar du av att prioritera dessa värden alltid?

Vad är ditt motto? Din slogan? Detta skall vara synligt för alla. Passar ditt varumärke kunderna? Passar det deras livsstil? Deras värderingar? Säkerställ att dina anställda förstår värdena. Mottot. Slogan.

Klarar du inte av att tänka på allt dessa, ta kontakt. CELMA hjälper dig att komma igång. Tillsammans kan vi utforma något som stärker din position på marknaden. Vi hittar det som gör att du kan bli stark och att du får koncentrera dig på tillverkningen – som ju är din styrka.

hjaplmf#blogg100, dag28

Kommentera