För några år sedan var diskussionen livlig om huruvida personalen fick surfa på sociala medier under arbetstid eller inte. Det var då.  Idag funderar man mera på hur man skall få personalen att vara mera aktiv på sociala medier.  Hur de skall kunna lyfta upp företaget. Och givetvis, hur de beter sig som anställda på sociala medier. För där finns också mycket att diskutera.

Något som de allra flesta redan förstår är att man måste tänka efter två gånger före man publicerar åsikter på Facebook eller andra sociala medier. Tyvärr  finns det de som inte alltid reflekterar över hur deras inlägg kan uppfattas bland arbetsgivaren eller blivande arbetsgivare. Google ser allt.

Så, varför vill man då att anställda skall vara mera aktiv då?

Jo, det är ju för att varje bra inlägg som handlar om ditt företag, dina produkter är ju bra marknadsföring. Bra synlighet och värdefulla diskussioner. Din anställda som är villiga att sprida det goda ordet om företaget skall man ta god hand om. För DE är guld värda för ditt företags synlighet.

Känner du dock att det är svårt att få igång dem, så kontakta mig gärna. Jag kommer gärna till er och håller en inspirerande föreläsning om sociala medier 🙂

 

Kommentera