Surfade runt lite och råkade hitta mitt lärdomsprov via Google. Det är nu ett par år sedan jag satt och kämpade med det, men det var trots allt en intressant process. Marknadsföring har alltid intresserat mig, så lyckan att få jobba med det 15-17 timmar i dygnet är ju fantastiskt. Dagtid jobbar jag med marknadsföring globalt och på “fritiden” jobbar jag med det lokalt.

 

En sak som jag tycker man kan lyfta upp med jämna mellanrum är hur man jobbar i sitt företag. Någonting som alla bör tänka på, och speciellt småföretagare som kanske inte annars lägger så mycket energi på marknadsföringen. Följande stycke  är direkt kopierat från lärdomsprovet:

 

”När man funderar på sitt marknadsföringsmaterial är det viktigt att ha i åtanke att marknadsföring inte bara är marknadsförarens jobb. Alla i företaget är marknadsförare, på heltid eller deltid. Att bygga ett varumärke ingår i alla processer i företaget, allt från verksamhetsutveckling, produktutveckling, undersökningar, försäljning samt till alla som har något med företaget att göra (anställda, media, kunder, icke kunder och konkurrenter). Därför är det viktigt att företaget tänker på sitt budskap och varumärkeslöfte vid varje beröringspunkt där mottagaren finns. Varumärken som vinner på marknaden är de företag som har förstått vikten av att välja rätt kommunikationsmetod och marknadsföring som är autentisk för varumärket och som sammanför varumärkets relation till mottagaren.”

Kommentera